Znajdź Swój powód by rzucić palenie.

Czas byś znalazł(-a) SWÓJ powód by rzucić palenie. To kluczowy element Twojego sukcesu. Za chwilę dowiesz się dlaczego i poznasz „prosty” sposób jak go znaleźć. Podpowiem Ci również jak wykorzystać Twój powód by odpowiednio nastawić się, do skutecznej realizacji jednej z najważniejszych decyzji w Twoim życiu. Tak przynajmniej było w moim przypadku.

Pamiętaj o tym, że to TY jesteś kowalem swojego losu. To TY decydujesz o tym czy Ci się uda. Nikt, niczego dla Ciebie istotnego, nie zrobi za Ciebie. Taki lajf. Jeśli chcesz odnieść sukces musisz kończyć to co zacząłeś(-aś). A skoro w Twojej głowie pojawiła się myśl o tym by rzucić palenie to … nie pozwól swojemu wewnętrznemu głosowi, by wmówił Ci, że Twój pomysł jest irracjonalny lub może jeszcze poczekać na realizację. Zacznij go wdrażać w życie. Dzisiaj.

Zmobilizuj się do pracy.

Jeśli przeczytałeś(-aś) mój poprzedni wpis to już wiesz jaki ja miałem powód by rzucić palenie. Nie było łatwo go znaleźć. Bez wątpienia wpływ na to miał również fakt, że kilka poprzednich prób rzucenia palenia okazało się nieskutecznych. Nieskutecznych, bądź skutecznych krótkotrwale. 🙂 Na szczęście przy odrobinie wysiłku udało mi się go znaleźć i powiem Ci, że ten fakt miał ogromny wpływ na mój końcowy sukces.

Za chwilę poznasz sposób jak wziąć „byka za rogi” i znaleźć SWÓJ powód na rzucenie palenia. Powód, który da Ci odpowiednią motywację. A wierz mi – nie ma nic ważniejszego w procesie rzucenia palenia niż motywacja. Z mojego doświadczenia jedyna metoda na rzucenie palenie to silna wola. Dobrze zmotywowana silna wola. 🙂

Zatem do dzieła. Bierzmy się do pracy. Chciałbym, żebyś przez cały czas miał(-a) w tyle głowy tę myśl: wiedzieć co robić to jedno, ale robić to, co się wie, to coś zupełnie innego. Przeczytaj to zdanie raz jeszcze. Jesteś pewny(-a), że je dobrze rozumiesz? Bez zrozumienia tej oczywistej prawdy będzie Ci trudno odnieść sukces. Do odniesienia sukcesu potrzebne jest Twoje … ZAANGAŻOWANIE. Jeśli chcesz rzucić palenie musisz się w ten proces zaangażować. To przecież Twój proces nie mój. Ja już rzuciłem palenie. Skutecznie.

Dlaczego nie może Ci się nie udać?

To, że moja metoda zadziałała na mnie pozwala mi przypuszczać, że zadziała również na Ciebie. Nie wierz mi jednak na słowo, że jest skuteczna tylko sam to sobie udowodnij. Ty musisz sprawdzić ją na sobie. Dla siebie. Zaangażuj się przy tym na 100% a zobaczysz, że i Tobie się uda. Dlaczego? Bo każdy z nas ma porównywalne możliwości. Skoro czytasz te słowa to znaczy, że wygrałeś(-aś) wyścig z ok. 60 milionami innych pływaków w wyścigu o to by się urodzić. Przemawia do wyobraźni, nieprawdaż? Czy coś trudniejszego może Cię jeszcze spotkać? 🙂 Skoro wtedy Ci się udało to co może Cię powstrzymać, żeby teraz Ci się udało? Odpowiedź jest niestety dosyć prosta – Ty. Ale przecież to Ty masz kontrolę i właśnie dla tego nie może Ci się nie udać.

Aby ułatwić Ci rzucenie palenia przejdziemy przez ten proces metodycznie, krok po kroku zbliżając się do celu. Celu, którym jest skuteczne rzucenie palenia w dniu … . To bardzo ważne, żebyś już teraz tak o tym myślał(-a). Celem nie jest rzucenie palenia. Statystyki pokazują, że każdy palacz robi to w swoim pachnącym nikotyną życiu kilka razy. Skutecznie palenie możesz rzucić tylko jeden raz i ja chcę Cię do tego dobrze przygotować. Jeśli chcesz osiągnąć jakikolwiek rezultat musisz zacząć działać. Aby działać efektywnie i skutecznie muszą temu towarzyszyć pozytywne uczucia i emocje. I nad tym właśnie będziesz dzisiaj pracował(-a). Twój Twój pierwszy krok do sukcesu.

Jesteś gotowy(-a)? Pamiętaj o 100% zaangażowaniu! Robisz to dla siebie a nie dla mnie. Jeśli nie możesz teraz poświęcić czasu na pracę to wróć do tego tak szybko jak to tylko możliwe.
Zanim zaczniesz właściwą pracę przeczytaj uważnie do końca ten wpis, by zapoznać się z moją metodą, a później wróć do tego miejsca i aktywnie czytając raz jeszcze, zacznij zmieniać swoje życie.

Poznaj swoje przekonania odnośnie papierosów.

Do dzieła. Zacznijmy od Twoich przekonań związanych z papierosami. Przekonania to nasze myśli, które uważamy za prawdziwe. Ważne jest to, że możemy je zmieniać, wzmacniać lub osłabiać. Dlaczego? Dlatego, że są tylko i wyłącznie naszymi poglądami na jakiś temat. A jak wiadomo tylko krowa nie zmienia poglądów. Pierwszy krok do zmiany nawyków to uświadomienie sobie związanych z nimi swoich przekonań. I tym się teraz zajmiemy. Weź czystą kartkę papieru i napisz na górze: Moje przekonania związane z papierosami. Następnie przepisz na nią poniższe punkty. Pod każdym z nich pozostaw trochę wolnego miejsca.

1. Papierosy są …

2. Palenie jest …

3. Palacze są …

4. Palę bo …

5. Moje największe obawy związane z rzuceniem palenia to …

6. Rzucenie palenia może mieć dla mnie następujące negatywne konsekwencje …

Dla każdego z punktów dopisz po kilka (min. 3-4) skojarzeń. Ważne, żebyś robił(-a) to bez zastanawiania się. Poświęć na każdy punkt nie więcej niż 1,5 – 2 minuty. Pisz co Ci przychodzi do głowy. Bez analizowania. Chodzi o Twoje przekonania a nie przemyślenia. Gotowy(-a)? Działaj.

Czas zidentyfikować źródła Twoich przekonań.

Drugi krok do zmiany to zrozumienie. Musisz dobrze poznać źródła swoich przekonań. To ułatwi Ci ich zmianę czyli zastąpienie przez inne = pozytywne przekonania. Przypomnij sobie co jako dziecko słyszałeś na temat palenia papierosów. Co mówili o nim rodzice, dziadkowie czy też inni Twoi bliscy? Zastanów się nad nawykami Twoich rodziców związanymi z paleniem papierosów. Palili, czy nie palili? Kryli się z tym przed sobą? A może ukrywali się przed Tobą? Jak to się miało do ich komunikacji werbalnej odnośnie papierosów? Zastanów się chwilę i przypomnij sobie jakieś swoje doświadczenie z papierosami, z którym jesteś związany(-a) poprzez mocne emocje. Czego Cię nauczyło? Jakie wnioski z niego wyciągnąłeś(-aś)? A teraz weź kolejną czystą kartkę i przelej to wszystko na papier. Jak skończysz przeczytaj dokładnie to co napisałeś(-aś). Te doświadczenia uwarunkowały Cię jeśli chodzi o palenie papierosów. Zwróć uwagę, że w większości pochodzą spoza Ciebie. Twoje przekonania dotyczące papierosów i ich palenia nie wynikają bezpośrednio z Twoich doświadczeń. Są wynikiem obserwacji otoczenia i Twojej jego interpretacji. Czy to nie jest dobra wiadomość? 🙂 Skoro to nie są Twoje doświadczenia tylko przekonania to teraz je podmienimy na inne, pozytywne. A właściwie to Ty je podmienisz.

Zmień swoje uwarunkowania by pomóc sobie w tym jak rzucić palenie.

Zgadłeś(-aś). Będzie Ci potrzebna kolejna czysta kartka papieru. Trzeci krok do zmiany to przeprogramowanie się na nowe myślenie. Na górze kartki napisz: Zmiana moich uwarunkowań. Weź kartkę Moje przekonania związane z papierosami i przepisz 3 Twoje niewspierające Cię w rzuceniu palenie przekonania. Dobrze zdecyduj, które wybierzesz, gdyż w drugiej części tego ćwiczenia będziesz dopisywał do nich wspierającą Cię pozytywną myśl lub argument przeczący „prawdziwości” Twojego przekonania (np. Nie dam rady wytrwać w niepaleniu. => Pozytywna myśl: stosuję sprawdzoną metodę jak rzucić palenie – nie może się nie udać). Jeśli udało Ci się to zrobić dla 3 przekonań zrób to samo dla pozostałych negatywnych przekonań związanych z papierosami bądź paleniem papierosów. Chciałbym Ci przypomnieć, że robisz to dla siebie więc daj z siebie 100%. I jak Ci poszło? Nie było to wcale trudne. Przeczytaj raz jeszcze swoje pozytywne myśli, które właśnie przygotowałeś. To m.in. one pozwolą Ci wygrać z nałogiem.

Czas byś znalazł swój powód by rzucić palenie.

Jest to o tyle ważne, że pozwoli Ci emocjonalnie zaangażować się w proces zmiany. A emocje są tutaj elementem wspierającym Twoją motywację. Szczególnie pozytywne emocje. Dlatego też postaraj się znaleźć pozytywny powód. Pamiętasz mój? Chciałem być wolny. To jest dopiero pozytywny powód. 🙂 Weź kolejną kartkę papieru i napisz na górze: Dlaczego chcę rzucić palenie? Przeczytaj z uwagą wszystkie zapisane do tej pory kartki. Kiedy to zrobisz spróbuj się przez chwilę zrelaksować. Zamknij oczy, weź kilka naprawdę głębokich oddechów, żeby się dotlenić i …wypisz na kartce 20 powodów dlaczego chcesz rzucić palenie. Dokładnie 20. Nie mniej i nie więcej. To nie będzie łatwe. Przy 10 – 12 zaczniesz mieć poważne problemy, ale zrób wszystko, żeby dojść do 20. Nagrodą jest Twój prawdziwy powód. Powód, który pomoże Ci rzucić palenie. Mówię całkowicie poważnie. Będzie na tej liście. Po czym go poznasz. Będą towarzyszyły mu pozytywne emocje. Poczujesz je gdy będziesz go pisał(-a) i czytał(-a). Gwarantuję. Jest jednak jeden warunek – naprawdę musisz chcieć rzucić palenie. 🙂

Nadal jesteś pewien, że chcesz rzucić palenie?

Pozostał już ostatni krok. Obiecałem Ci na początku, że podpowiem Ci jak wykorzystać Twój powód by odpowiednio nastawić się, do skutecznego rzucenia palenia. Czas na spełnienie obietnicy. Ponownie będzie Ci potrzebna czysta kartka papieru. Już ostatnia. 🙂 Zapisz u góry następujące słowa, najlepiej dużymi drukowanymi literami: MOJA DEKLARACJA. Pod tym tytułem napisz: Ja niżej podpisany/podpisana Twoje Imię i Nazwisko uroczyście oświadczam, że ze względu na to iż, wpisz swój powód w dniu data SKUTECZNIE RZUCĘ PALENIE. Proszę nie wpisuj daty wypadającej wcześniej niż za minimum 4-6 tygodni od dzisiaj. Najlepiej pozostaw na jej wpisanie wolne miejsce. Dlaczego to takie ważne dowiesz się już z kolejnego wpisu na blogu, do przeczytania którego serdecznie Cię zachęcam. No i ostatni element Twojej deklaracji Twój czytelny podpis. Przeczytaj to co napisałeś(-aś) na głos. Usłysz to. To Twoje zobowiązanie do osiągnięcia określonego celu. Przed samym(-ą) sobą. Aby wzmocnić siłę deklaracji i jej oddziaływania na Ciebie najlepiej byłoby gdybyś powiesił(-a) ją w widocznym miejscu. Nie tylko dla Ciebie ale i dla innych (np. Twojej rodziny, chłopaka, dziewczyny, itp.). Może na lodówce? Upublicznienie jej daje dodatkową motywację i przewagę nad wewnętrznym głosem.

Wzmocnij siłę swojej deklaracji.

Mam dla Ciebie jeszcze jedną propozycję. Zrób sobie kopię deklaracji i dopisz pod nią wszystkie wspierające Cię, pozytywne myśli, które wypisałeś(-aś) w ćwiczeniu „Zmiana moich uwarunkowań”.
Teraz jesteś już gotowy(-a) do rozpoczęcia procesu rzucania palenia. Masz swój powód, któremu towarzyszą pozytywne emocje. Publicznie ogłosiłeś(-aś) swój zamiar. Teraz potrzebujesz czasu by zmienić swoje przekonania odnośnie rzucenia palenia. To jest proces. Zajmie Ci trochę czasu. Ja realizowałem go przez 2 i pół miesiąca. Szczegółów dowiesz się z kolejnego wpisu na blogu.

Mam nadzieję, że pomogłem Ci w znalezieniu Twojego powodu na rzucenie palenia. Napisz mi o nim. Jestem bardzo ciekaw czego doświadczyłeś w trakcie dzisiejszej pracy nad sobą. To może być inspirujące również dla innych osób, które chcą rzucić palenie tak jak Ty. Zachęcam do komentowania i polubienia bloga na facebook-u. 🙂

Dziękuję za Twój czas i mam nadzieję, do zobaczenia wkrótce.
:-Darek

Czytaj dalej. 🙂
Zapisz się na newsletter jeśli masz ochotę przeczytać kolejne wpisy.

Dodaj komentarz

20 − 3 =